fredag 5 november 2010

Lite allt möjligt

Mitt fina kök, det är så härligt att ha en bak arbetsplats.

Den här härliga middagen fick jag av min älskade man ikväll.
pilgrimmsmusslor på en bädd av tomater, torskrygg på en bädd av
spenat o vitlök och sparris. Ett gott glas Alsace vin till. Kan det bli bättre?

Jag gjorde såååå goda chokladbollar, vet ej vad jag har fått receptet från men här kommer det:
150 gram smör
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
6 msk oboy
6 dl havregryn
0,5 dl mjölk
0,5 dl kaffe

rör ihop allt, låt vila en stund i kylskåpet, ta fram och rulla fina små bollar och rulla dem i kokos.
Hoppas att de smakar

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du har börjat att blogga igen för det är väl du som hade Evans sida förut?
    Hur som så är det roligt att du vill vara med i mitt lotter, lycka till:)

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!!! Va kul att du är tillbaka i syber rymden!!!! ... med en helt ny snygg blogg :) Ingen dålig middag du blev serverad av maken din ...

    SvaraRadera
  3. Tassar förbi o tipsar om en tävling hos mig som jag tror passar dig..

    http://uj76.blogspot.com/2010/11/tant-lottar-ut-valfri-produkt.html

    ..där du har chansen att vinna en VALFRI produkt från en UNDERBAR inredningsbutik =)

    SvaraRadera
  4. Vad skoj att du är med o tävlar hos mig :) Kan oxå passa på att tipsa om att jag precis nu startat en ny braig en..

    http://uj76.blogspot.com/2010/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_17.html

    ..med chans att vinna ett presentkort värt 500kr från en finfin inredningsbutik! Kika gärna in o delta i den med :)

    SvaraRadera